24 april 2019: terug naar San Sebastian

24 april 2019 - San Sebastián, Spanje

Gisteravond weer meer last van mijn enkel. 's Nachts strompelend naar de wc. Dus heeft deze dokter bedacht dat ze maar eens een dokter moest raad plegen. Doodsbenauwd voor het advies om te stoppen met de Camino.

Zumaia heeft een klein, maar super goed georganiseerd gezondheidscentrum. Om 8 uur werd ik ingeschreven en ik kreeg een afspraakbriefje voor 10:10. Daarom ontbijten in de naastgelegen cafetaria. 9:10 plaats genomen in de wachtkamer voor de aan mij toegewezen dokter Alex die me om 9:15 binnen riep.

Zich verontschuldigend voor zijn wat versleten Engels, stelde hij de diagnose tendinitis (peesontsteking). Zijn inschatting was dat met rust, hoog leggen been, ibuprofen en ijs ik met 2 tot 3 dagen verder zou kunnen. Een verpleegkundige pakte mijn enkel vakkundig in en bij de apotheek kreeg ik voor 82 cent een doosje ibuprofen.

Omdat ik geen enkel risico wil lopen, heb ik besloten om 4 dagen te rusten. Zumaia is echter een plaats waar weinig te beleven valt, zeker bij het matige weer van dit moment. Daarom zijn we voor nog geen 3 euro pp met de trein in 40 minuten terug gereden naar San Sebastian. Daar is voor Miriam meer te doen en voor mij maakt het niet uit op welk bed ik hang. We zitten in een hostel waar we kunnen wassen en zelf koken, koffie zetten end. Het personeel is heel lief en heeft ervoor gezorgd dat we in ieder geval onderin een stapelbed slapen.

Ik ga nu zo min mogelijk lopen, wel mijn enkel masseren en soepel houden en .... Spaans oefenen !

De komende dagen zal ik dus even niets melden. Over 3 dagen weet ik hoe het ervoor staat en kunnen we weer plannen gaan maken.

Hasta luego.

1. Wendy:
    24 april 2019
    Sterkte met je enkel! Ik hoop dat hij snel hersteld is en jullie jullie mooie tocht kunnen voortzetten.
  2. Corien:
    24 april 2019
    Bueno, eso tal vez sea lo mejor, después de todo.
    Hang in there!
  3. Paul:
    24 april 2019
    Houd goed rust en daarna voorzichtig verder! We denken aan je.
    Kasia en Paul
  4. Klasien:
    24 april 2019
    Rustig aan en beterschap. Hopelijk over renpaard dagen weer rustig verder op deze mooie route.
    Groeten, Klasien
  5. Mieneke: