4-11-2022 Maarten van Rossumpad: Arnhem - Rheden, 18 km

4 november 2022 - Rheden, Nederland

Ik ga weer 3 dagen met Yolanda het Maarten van Rossum pad lopen. De weersvoorspelling is goed. Ik reis in een kleine 2,5 uur met de bus van Zeewolde via Harderwijk en Barneveld naar Arnhem. We beginnen met een kopje koffie en lopen dan door het Sonsbeek park

Park Sonsbeek

en het ernaast gelegen bos.

Bos bij Sonsbeek

We heuvelen langs het Rijnstate ziekenhuis met een grote bocht naar landgoed Klarenbeek met de Stenen Tafel.

De stenen tafel, landgoed Klarenbeek

Hier heeft vroeger een klooster gestaan en waarschijnlijk is de tafel een oude grafzerk.

We dalen weer af door een buitenwijk naar de dorps aangelegde wijk Geitenkamp.

Geitenkamp, Arnhem

We verlaten Arnhem en komen bij kasteel Rosendael.

Slot Rozendaal

Na een tweede koffiestop lopen we verder door het mooie herfst landschap.

Herfstbos landgoed Rozendaal

Onderweg komen we veel uitzichtpunten tegen. We beklimmen dan ook behoorlijk wat heuvels. Deze bevindt zich boven Velp.

Uitzichtpunt bij Velp

Zo bereiken we landgoed Beekhuizen met veel oude bruggetjes.

Ven in landgoed Beekhuizen

We slingeren over het landgoed waarbij we langs de Beekhuizer beek komen

De Beekhuizer beek

en over mooie lanen lopen.

Mooie herfstlaan

De lucht betrekt en er valt een enkele spetter als we bij de Kamerdalsche hei komen.

Kamerdalsche hei

Na weer een stuk bos lopen we omhoog naar een uitzicht over het Harikhuizerveld.

Op de Kraaienberg aan de rand van het Harikhuizerveld

Door dit prachtige heidegebied lopen we richting Rheden.

Harikhuizerveld

We verlaten de route om naar ons vrienden-op-de-fiets adres in Rheden te lopen. Ook dit keer weer een prima adres.

Het was een fantastische maar wel pittige route met behoorlijk wat hoogtemeters. Het weer was uitstekend en we hebben volop genoten (en bijgekletst)