We gaan er weer in geloven ...

30 juli 2019 - Groningen, Nederland

Het is nu 8 weken geleden dat ik moest opgeven in La Isla. Een kleine 400 km voor Santiago de Compostela. Reden: een heel hardnekkige en pijnlijke peesontsteking van mijn linker enkel.
Bij terugkomst in Nederland ben ik eerst naar een sportfysiotherapeut geweest. Daarna heb ik een uitgebreid looponderzoek gehad. Uiteindelijk heb ik inlays gekregen afgestemd op mijn voeten en wandelschoenen. Mijn voeten en pezen moesten daar natuurlijk enorm aan wennen en dus ben ik voorzichtig steeds meer gaan lopen. Zie de foto's voor een impressie. Aanvankelijk voelde ik aan het eind van een wandeling nog wel mijn pezen (links en rechts!), maar het gaat steeds beter. 25 km lopen lukt nu zonder pijn. Het is nog even afwachten wat er gebeurt als ik dat een paar dagen achter elkaar doe.

De eerste uitdaging wordt nu de Afsluitdijk lopen. Dat heb ik al heel lang op mijn todo lijstje staan en a.s. zondag is de Afsluitdijk open voor fietsers en wandelaars. Gewoon 32 km rechtdoor lopen. Peter zet me af en pikt me op. Als het niet goed gaat plukt hij me eerder van de weg.

En dan gaan we vooruit kijken. Als alles goed blijft gaan dan ga ik half september terug naar La Isla...

Ondertussen is ook mijn achter-de-schermen sponsor team weer actief voor het chromosoom 6 project. Voor wie daar meer over wil weten:
Walkforchromosome6.blogspot.com

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemarie:
    30 juli 2019
    Ha Conny, rondom Groningen is het ook mooi ;)
    Fijn dat je er de pas weer in kan zetten. Dat is vlot gegaan met die inlays! September, dus nog een hele maand om in te lopen. Succes op de Afsluitdijk! wij zijn het weekeinde bij Almere op de camping, Oostvaardersplassen, ook een mooi wandelgebied. Groet, ook van Ton
  2. Paul:
    30 juli 2019
    Hoi Conny,
    Goed te vernemen dat het al weer beter gaat. Zet ‘m op!
    Advies voor de afsluitdijk: zijwegen negeren en blik op oneindig! 😊
    Groetjes, Paul
  3. Pauline Bouman:
    4 augustus 2019
    Hallo Conny,
    Wat fijn dat het probleem met je enkel opgelost lijkt te zijn en dat je ‘door’ kunt naar je einddoel!
    Heel veel succes met de verdere voorbereidingen! Zet ‘m op!
    Groeten,
    Pauline en Paul