18 sept 2019, dag 45: Peon - Gijon, 17 km (844 km)

18 september 2019 - Gijón, Spanje

Fantastisch geslapen en gisteravond afgesproken om pas om 8 uur te ontbijten.
Het was gisteravond erg gezellig met de 4 Duitsers en de Zwitserse Barbara die nog laat met haar 2 ezels kwam aangelopen. Barbara is al 3 jaar onderweg op verschillende caminos, waarbij ze 10 tot 15 km per dag doet.

Barbara en ezels

Tegen alle voorspellingen in regent het vanmorgen. Gloria verzekert ons dat dat alleen op de berg is en dat het droog zal worden als we afdalen.

Uitzicht met regendamp

Ze heeft gelijk na de afdaling en voor ik aan de enige, maar pittige klim van de dag begin kan gelukkig de poncho uit.

In het land van de cider

Ik mag weer klimmen

Na bijna 2 uur lopen is er een prima picknicktafel voor de koffie. Ik maak er kennis met een Kroatische en even later sluiten twee van de Duitsers bij ons aan.
Na de pauze volgt een afdaling door het bos.

Fijne afdaling door bos

Tot slot heel lang buitenwijken van Gijon.

Mooie fontein even buiten Gijon

Prachtige bougainville

Eenmaal in Gijon loop ik direct door naar het goedkope hotel dat ik heb geboekt. Iets duurder dan de 20 euro die ze hier in het hostel voor een bed op een slaapzaal vragen, maar ik heb nu een keurige kamer met prima badkamer en zalig grote handdoeken. Moet kunnen.
Lekker douchen en dan sightseeing Gijon.

Basiliek van Gijon

Strand van Gijon met zicht op oude wijk.

Het oude centrum is wel aardig met nauwe straatjes en een paar mooie oude gebouwen. Ik haal een plattegrond en stempel bij de VVV. Dan loop ik naar het oude bastion met kunstwerk van Chillida, praise to the horizon.

Kunstwerk "ode aan de horizon"

1. Kasia:
    18 september 2019
    Fijn dat het goed gaat en zo te lezen loop je niet alleen maar ontmoet je steeds gezellige mensen. Liefs, Kasia
  2. Corry Arts:
    18 september 2019
    Dat was dan weer een mooie tocht en de foto's fantasie. Het is ook wel lekker om je zelf te verwennen. Even op je zelf komen. Nog een fijne avond. Liefs