20-9-2018 Sorges - Perigueux, 24 km

20 september 2018 - Périgueux, Frankrijk

Gisteravond op het kleine plein tussen pelgrimsherberg, mairie en kerk gegeten: paté, quiche Lorraine, rissoto, salade, kaas, ijs, koffie. Vanmorgen ontbijt met brood dat de bakker om de hoek net uit de oven had gehaald. Kortom Catharine heeft ons goed verwend. Om 8 uur op pad omdat het 30 graden wordt vandaag.
Het is een aangename wandeling over onverharde paden, rustige asfaltweggetjes en vooral veel mooie bospaden. De eerste pauze was bij een mooie oude waterput met hefboom. De tweede pauze bij een heuse picknickplaats in het bos. We zijn dan al op de helft van de route.
Er volgt een lang, slingerend en makkelijk lopend bospad. Vlak voor we weer op de verharde weg komen houden we nog een pauze. Daarna is de route grotendeels verhard, een groot deel in de volle zon langs de D8. Bij de Intermarche op de rand van Perigueux halen we koud drinken en dan is het nog een half uur naar de gite pelerin. Vlak voor de gite nog even de St. Martinkerk bekeken.
De gite is op de tweede etage van een soort flat. Beneden moeten de schoenen uit en de spullen uit de rugzakken (die mogen niet mee naar binnen). Dominique en Mary heten ons welkom en we zijn blij met de douche.

1. Annemarie:
    20 september 2018
    Jullie schieten goed op. Zijn de avonden ook lekker warm?
  2. Conny:
    20 september 2018
    Dank je wel voor je reacties Annemarie. Ja, de avonden zijn heerlijk. Pas tegen de ochtend wordt het kouder en dat geeft dan weer een heerlijke wandel start.
  3. Martine Van Der Bauwhede:
    21 september 2018
    Mooie natuur .Leuk om jullie route te kunnen volgen

Voor de rest alles oke?

Geen last van de voetjes?

Groetjes uit Belgie xx
  4. Corry Arts:
    21 september 2018
    Fijn om te horen dat het goed gaat en mooi weer. Geniet er maar fijn van. Liefs mama