20 mei 2019, dag 29: Castro Urdiales - Liendo, 26 km (579 km)

20 mei 2019 - Hazas, Spanje

Fijne droge dag vandaag met veel zon.

Gisteren eind van de middag Castro Urdiales bekeken. De mooie gotische kerk is helaas dicht (op zondag!). We kunnen wel het kasteel op en wandelen wat door de oude straatjes. Voor 8 uur is geen restaurant open en dus geen pelgrimsmenu vandaag. Dan maar een keertje de Burger King.

Vanmorgen vroeg vertrokken want we willen graag in de kleine herberg van Liendo overnachten en reserveren kan niet. Om 7 uur gaan we op pad. Eerst langs het strand, dan omhoog het stadje uit over kleine wegen en een mooi stukje bos. Daarna kruisen we de A8 en lopen we een flink stuk langs een drukke weg.

Als we eindelijk van de weg af mogen krijgen we een flinke klim. Behoorlijk steil en lang. Dat geeft dan natuurlijk wel weer mooie uitzichten. De afdaling is lekker geleidelijk waarbij we in een mooi landschap met rotsformaties komen.

We pauzeren bij een klein kapelletje waar we Daniel uit Tjechie ontmoeten.

Opnieuw komt de A8 in zicht en de landelijke vallei van Liendo.

De wandeling ging vlot vandaag en om half twee zijn we al bij de herberg. Het duurt een paar keer heen en weer lopen voordat de lokale bareigenaar de sleutel gevonden heeft. We installeren ons en zetten de wasmachine aan. Snel daarna stroomt de gite vol en na 15:15 kan er niemand meer bij. Verschillende te laat arriverende pelgrims worden naar de bushalte verwezen om het in het ruim 7 km verder gelegen Laredo te proberen.

Blij dat wij een bed hebben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corry Arts:
    20 mei 2019
    Conny wat een mooie blauwe lucht. Maar de foto's gelijk gezelliger, lekker zonnig, doet alles tot zijn recht komen. Het hotelletje ziet ook geweldig uit. Nu nog een goede nachtrust en morgen weer lekker verder. Veel succes morgen en hopelijk weer zonnig weer. Liefs