23 sept 2019, dag 50: Cadavedo - Villuir, 27 km (958 km)

23 september 2019 - Luarca, Spanje

Gisteravond met 5 andere pelgrims een prima pelgrimsmenu gegeten in het restaurant tegenover de Albergue. Alleen was de bediening erg traag zodat we pas om 9 uur ons eten kregen. Zalig geslapen vannacht. Er stond ontbijt klaar in de Albergue.
Vandaag heb ik de hele dag samen gelopen met Mary uit Denemarken. Ze vertelde gisteravond dat ze een alternatieve route langs de kust wilde lopen en daar had ik wel oren naar. Om 8:30 gaan we op pad vanaf het kapelletje Ermita de la Regalina met een mooi uitzicht op de kliffen.

Ermita de la RegalinaUitzicht vanaf de Ermita

De GR-E9 volgt een leuk paadje langs weilanden en door stukjes bos, hoofdzakelijk aan de rand van de kliffen.

Mooie terugblik

Indrukwekkend ...

Na 8 km komen we bij een picknick bank met, hoe kan het anders, prachtig uitzicht.

Koffiepauze met uitzicht

Even later is de GR-marking wat onduidelijk en besluiten we richting de Camino te lopen. Ondertussen is het gaan regenen. De route gaat eerst door landbouwgebied en daarna weer bos. We ontmoeten andere pelgrims en drinken koffie in Canero.
Het is dan nog ruim 7 km naar Luarca, een mooi havenplaatsje, ingeklemd in een baai.

LuarcaConny loopt Luarca binnen

De poncho moet regelmatig aan en uit. In Luarca nog een stop en dan de laatste 3 km naar de Albergue waar we al drie bekenden treffen.
Ondanks het regenachtige weer was het een prima dag.

1. Annemarie:
    23 september 2019
    En wat een bof, vandaag geen roedel honden tegengekomen zo te lezen. Weer prachtige jaloersmakende foto's Conny. Je enkel houdt het dus, fijn!