24 mei 2019, dag 33: Santa Cruz de Bezana - Santillana del Mar, 22 km (661 km)

24 mei 2019 - Santillana del Mar, Spanje

De herberg in Santa Cruz de Bezana is een aanrader. De hospitaliera is een heel hartelijke vrouw, de herberg is gezellig ingericht, er zijn lakens en het gemeenschappelijke diner en ontbijt zijn goed en gezellig. En alles voor een donativo. De herberg heeft officieel 16 plaatsen, maar er worden 21 mensen te slapen gelegd. s Avonds wordt er gitaar gespeeld en gezongen. Democratisch wordt besloten hoe laat we opstaan en ontbijten.

Over de route van vandaag valt weinig te vertellen. Het regende of miezerde. We volgen ongeveer de spoorweg tot aan Boo waar we een stukje met de trein moeten om de rivier over te steken. Lopen over de spoorbrug is verboden.

Na het stukje trein moeten we langs het Solvay fabriekscomplex, dat duurt eindeloos. Dan volgt weer een stukje landelijk, maar alles langs doorgaande maar wel rustige wegen.

Begin van de middag komen we langs een tuin met allemaal zitjes waar een vrouw drinken verkoopt aan pelgrims. We nemen een heerlijke grote kom koffie en mijn been gaat even omhoog. De rust komt op een goed moment. Het weinig inspirerende landschap, de wind en regen en mijn protesterende enkel maken de tocht zwaar vandaag.

Tegen drie uur komen we in het prachtige middeleeuwse plaatsje Santillana del Mar. Na even rond gekeken te hebben en in de 5de souvenirwinkel eindelijk een ansichtkaart voor mijn jarige moeder gekocht te hebben, zoeken we het klooster waar we kunnen overnachten.

Enkel koelen en een middagdutje. Morgen gaan we de 12eeuwse kerk bekijken en een kort stukje lopen naar de volgende herberg.

1. Corry Arts:
    24 mei 2019
    Conny bedankt voor je tefoontje, even bijketsen. Mooie foto's. Het was een drukke dag, maar gezellig. Ik wens je een goede nachtrust en morgen uit gerust weer op stap. Veel succes en hou je goed. Liefs mama