26 sept 2019, dag 53: Figueras - Lourenza, 31 km (1038 km)

26 september 2019 - Lourenza, Spanje

Fantastisch geslapen en ik heb er al snel alle vertrouwen in dat het wel gaat lukken vandaag. Na een goed ontbijt vertrek ik al om half acht. Tegen mijn principe in, in het donker dus. Vanuit Figueras loop ik naar de lange brug over de Ria de Ribadeo. Vanaf de brug heb ik mooi zicht op de lichtjes van Ribadeo en zijn haven. Met het oversteken van de Ria loop ik van Asturië Galicië binnen.

Ontwakend Ribadeo

Eenmaal Ribadeo door kan ik direct beginnen met klimmen. Ik heb een goed tempo en de steilte van de klim valt mee. Ik loop afwisselend tussen weilanden en door eucalyptusbos.

Al aardig aan het klimmenDe bonen drogen aan de rankenKlimmen door eucalyptusbos

Na ruim twee uur lopen hou ik mijn koffiepauze, net voorbij O Vilar. Het gaat echt lekker vandaag. De zon schijnt volop maar een verfrissend windje zorgt ervoor dat het niet te heet wordt. De uitzichten worden steeds mooier en ik ben blij om weer in de bergen te lopen.

Het wordt steeds mooier

In Galicië staat op de richtingspaaltjes hoeveel meter (!) het nog is naar Santiago.

Nog 175,972 km naar Santiago

De lunchpauze met lekker bruin brood en geitenkaas hou ik bij het kerkje van Villamartin Grande.

Het kerkje van Villamartin Grande

Daarna is het flink afdalen naar San Xusto.

Gewoon mooiDe hoge bergen komen nog

Er volgt nog een fikse klim. Op de top een korte pauze en dan weer afdalen naar Lourenza.

Afdalen door eucalyptusbosDaar ligt Lourenza

De Albergue is snel gevonden en ziet er weer prima uit. Douchen, handwasje en met mijn benen omhoog bloggen.
Ik ben wel moe, maar al met al viel het reuze mee vandaag. Onderweg weer meerdere bekende pelgrims tegen gekomen, maar ieder loopt zijn eigen tempo. Één pelgrim vertelt me dat ze de sponsoractie voor zeldzame chromosoom aandoeningen onder de aandacht van haar familie en vrienden heeft gebracht. Zo lief.

1. Paul:
    Hoi Conny,
    Goed te horen dat het super gaat!
    Lekker opgeschoten vandaag 👍
    Toi toi en keep the sunny side!
    Groetjes, Paul
  2. Corien:
    31km!
  3. Corry Arts:
    26 september 2019
    Och Conny wat gaat het toch goed,om zo te lezen, heb je een fijne dag gehad. Lekker uitrusten van nacht om morgen weer fit verder te gaan. Bedankt voor al die mooie foto's. Lieve gtoetjes.mam.