27 mei 2019, dag 36: Comillas - San Vicente de la Barquera, 12 km (696 km)

27 mei 2019 - San Vicente de la Barquera, Spanje

Het was een wat trieste dag vandaag. We liepen voortdurend in miezer, mist of regen met een vervelend koude wind. Dat was erg jammer want er zat een mooi stuk in de route. De foto's lukten niet erg vandaag.

Het hostel in Comillas, waar we vannacht sliepen, was pas sinds maart in bedrijf, maar verdient een pluim. Keurige slaapruimten met privacy door gordijnen voor de bedden, prima douches en een gezellige zit/eetkamer. Lakens, grote handdoeken en een prima ontbijt voor 15 euro pp.

Vanmorgen door het centrum van Comillas gelopen (stempel bij de VVV) en langs het Palacio de Sobrellano. De weg Comillas uit was wat saai; een lange rechte weg door verschillende aan elkaar sluitende plaatsjes.

Nadat we de Rio de la Rabia zijn over gestoken, gaan we weer richting kust en hebben we zicht op verschillende strandjes. Wel blijven we steeds op een doorgaande weg, maar er is weinig verkeer en verhard lopen is met dit weer niet zo erg. De eerste koffiepauze is in een bushokje, de tweede bij een bar bij Playa de Oyambre. De lunchpauze doen we bij een bar in La Brana, waarbij Conny wel een erg grote bocadillo Jambon krijgt voorgeschoteld.

Over de lange Masa brug lopen we San Vicente de la Barquera binnen. Het is even zoeken naar ons overnachtingsadres bij een oudere dame, maar zodra we de straat inlopen wenkt ze ons al vanaf haar balkon. De natte spullen hangen we in haar keuken en zodra ik op mijn bed ga liggen komt ze al met een koelelement voor mijn enkel.

Morgen hopelijk beter weer.

1. Corry Arts:
    27 mei 2019
    Ja de lucht is behoorlijk grijs, dat is zeker niet leuk, maar jullie zijn leuk op gevangen en je word goed verzorgt. Lief hoor. Hopelijk morgen goed weer , al is het maar droog. Liefs
  2. Annemarie:
    27 mei 2019
    Prachtig gisteren dat Gaudi huis. Vandaag mooi licht ,door de donkerte, op je foto's. Suffe vraag waarschijnlijk, maar lopen jullie ook met een stok, zoals te zien op het Pelgrimsmonument gisteren? Dat doen die pelgrims al die eeuwen vast niet voor niets :) . Groet en hou vol.