29 mei 2019, dag 38: Colombres - Llanes, 23 km (737 km)

29 mei 2019 - Llanes, Spanje

Dit was een van de mooiste wandelingen van deze Camino tot nu toe. We hebben vandaag grotendeels onverhard gelopen langs een prachtige kust en over een pad hoog op een heuvel met fantastisch uitzicht.

Gisteravond kennis gemaakt met een Nederlands paar. We hebben gezellig samen gegeten in het restaurant tegenover onze hostel. Het pelgrimsmenu was ongelooflijk: een overheerlijke vissoep, konijn, kaastaart en een halve fles wijn pp voor 11,50. Gelukkig ging de deur van het hostel niet om 22 uur op slot, wat bij de albergues wel gebeurt. Overigens was het een fijn hostel. Een tweepersoons kamer met eigen badkamer, lakens en handdoeken voor 15 euro pp. Zalig geslapen.

Vanmorgen vertelden de eigenaars van het hostel hoe we over een nieuwe onverharde route naar La Franca konden lopen. Dat scheelde een stuk langs de autoweg. Na La Franca proberen we de alternatieve kustroute te vinden, maar het eerste deel is afgesloten. Een km autoweg verder lukt het wel om op het mooie onverharde kustpad te komen. Het is adembenemend. We zien mooie rotsformaties, droom strandjes en rotsspleten waar het water zich met een rommelend geluid doorheen perst. We volgen deze alternatieve route tot in Pendueles. Daarna volgt het volgende prachtige pad dat zich naar en van de kust slingert.

Na de indrukwekkende Bufones (waar het water onder de rotsen wordt door geperst), steken we de Rio Puron over waarna we in Andrin komen. Als we Andrin uitslingeren komen we bij een mooi uitzicht. Even later gaan we weer een onverhard pad op dat hoog langs een heuvel (met golfbaan) loopt met voortdurend prachtig uitzicht, maar wel erg zwaar met flink klimmen en dalen aan het eind van een warme dag.

Als we flink afdalen stuiten we onverwacht snel op de albergue die helemaal aan de rand van Llanes ligt aan de voet van de heuvel.

Het was een heel mooie wandeling, maar wel te lang voor mijn enkel. Morgen moet het echt korter. Santiago gaan we helaas niet meer halen.

1. Corry Arts:
    30 mei 2019
    Hoi Conny. Wat een mooie route gisteren en jullie hebben veel gezien, goed weer geweldig, de moeite waard. Jammer dat je enkel niet beter word. Ben blij dat ik toch Wi-Fi heb en je kan blijven volgen. Ik hoop dat je net zo'n mooie dag heb als grsteren. Veel plezier. Liefs