3 okt 2019, dag 60: Arzua - Pedrouzo, 21 km (1187 km)

3 oktober 2019 - Pedrouzo, Spanje

Het is natuurlijk verleidelijk om de verschillen tussen de Camino del Norte en de Camino Frances op te sommen, maar dat is niet helemaal eerlijk. Punt is namelijk dat om een Compostela te krijgen je alleen de laatste 100 km gelopen hoeft te hebben. Dat betekent dat er een enorm verschil is in de Camino Frances voor en na Sarria. Vooral veel Spanjaarden starten in Sarria omdat een Compostela gaat staat op hun CV. Omdat ik pas na Sarria op de Frances gekomen ben, heb ik dus geen eerlijk beeld.
Feit blijft wel dat iedereen zegt dat de weg belangrijker is dan het doel. Maar waarom staan ze dan om 5 uur op als je pas vanaf 8:30 de weg kunt zien? Zoals elke morgen blijf ik liggen tot 7 uur. Alle andere bedden zijn dan al leeg zodat ik het licht aan kan doen en niet in het donker hoef te rommelen. Zodra ik klaar ben loop ik naar een bar voor mijn ontbijt. Het is koud en mistig.

Ochtendmist

Langzaam maar zeker trekt de mist op.

De zon breekt door.

De route valt me erg mee. Hij is grotendeels onverhard en loopt afwisselend door bos en meer open gebied. Af en toe wat klimmen en dalen.

Leuk ideetjeFijn pad bij SalcedaAf en toe een mooi uitzichtRoodborstjeKapel van Santa Irene

Er zijn hier veel meer bars langs de route. Bij een ervan ontmoet ik Thygge, Cindy en Matt. Een hartelijk weerzien, we voelen ons allemaal verloren tussen zoveel nieuwe pelgrims. Verder zijn er veel picnicplaatsen, wat natuurlijk erg prettig is.

Picnicplaats

Ook kom ik geregeld een "stempelpost" tegen.
Op zich een prettige wandeling, maar wel voortdurend tussen de pelgrims. Met sommigen loop ik even samen op en maak een praatje, zoals met een medicijnen student uit Napels, twee dokters uit de VS, en een vader en dochter uit de VS.

Eucalyptus bos, bijna in Pedrouzo

Vroeg in de middag kom ik in Pedrouzo aan.

Straatkunst in Pedrouzo

Ik doe wat boodschappen en ga naar de privé albergue. Weer een heel mooie.
Morgen nog ongeveer 19 km en dan ben ik er. Wel gek hoor.

1. Paul en Pauline:
    3 oktober 2019
    Dat zal wennen worden! Gelukkig morgen nog 1 dagje wandelen en de sfeer voelen. Op naar de finish!!
    Heel veel plezier alvast!
  2. Corry Arts:
    3 oktober 2019
    Wat een mooie wandeling en leuk dat je meerdere dokters tegen kom. Wat geniet jij, heel fijn om te zien en te lezen. Succes morgen. Liefs en hou je goed.
  3. Kasia:
    3 oktober 2019
    Veel succes met de laatste kilometers. Geniet van de weg en het doel!
    Liefs, Kasia
  4. Johan v.r.:
    4 oktober 2019
    Deze mail zal je waarschijnlijk niet lezen voor je het einddoel hebt bereikt .
    In gedachten ben ik wel nu bij je .
    Ik wens je een goede aankomst en petje af deze geweldige prestatie .
  5. Magda Arts Cieślik:
    4 oktober 2019
    Conny, op moment van mijn schrijven heb je het kathedraal bereikt! Wees trots op je prestatie en onthoud de prettige ervaringen. Petje af Conny.