31 mei 2019, dag 40: Villahormes - Cuerres, 9 km (765 km)

31 mei 2019 - Asturias, Spanje

Vandaag een halve rustdag. We slapen uit tot 8 uur en gaan na ontbijt met brood en water rustig op pad. Over bosrijke paadjes bereiken we het dorp Nueva waar we koffie drinken. Het is een mooi dorp met authentieke huizen (houten erkers op de eerste verdieping).

We volgen een tijd de spoorbaan en klimmen dan naar de iglesia de Pria. Pauze met mooi uitzicht.

Er volgen rustige weggetjes via Belmonte naar Cuerres. Even na 12 uur zijn we al bij de privé albergue en maken kennis met Catherine. Het is een ecologische albergue met een prachtige tuin. We moeten buiten douchen en kleren van de albergue aan doen. Er mag niets van stof mee naar binnen, om bedwantsen te voorkomen.

We genieten van de tuin terwijl meerdere pelgrims zich bij ons aansluiten. Er kunnen 10 pelgrims hier slapen en eten.

1. Corry Arts:
    31 mei 2019
    Wat hebben jullie mooi weer, hier is het droog maar veel wind. Aan de foto's te zien hebben jullie een mooie tocht gehad. Het zijn hele mooie foto's, ik geniet er van. Nu lekker uit rusten.om morgen. Weer rustig verder. Lieve groetjes.
  2. Paul:
    31 mei 2019