7 april 2019, dag 6: Larousse - Mont-de-Marsan, 22 km (129 km)

7 april 2019 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Gisteravond naar het geiten melken wezen kijken en zelf een geitje van een week oud de fles gegeven. Ondertussen hadden de vrijwilligers van de Jacobs vereniging in Bostens ons eten gebracht: een verse rijkgevulde groentesoep, een grandioze salade met o.a. avocado en tonijn, kip in tomatensaus en een vorstelijk toetje. O ja, en natuurlijk een karaf wijn.

Na een prima nacht, goed ontbijt, opruimen van de gite en achterlaten van een passende donativo gaan we op pad richting Bostens. Bostens heeft een mooi oud kerkje (open en als je binnenkomt gaan automatisch licht en muziek aan) met daarnaast een halte pelerin. We worden al verwacht: de open haard is aan en de koffie is gezet. Er komen 4 vrijwilligers langs, wat betekent dat we 4 van de 183 inwoners van Bostens hebben gezien.

Na Bostens is de route niet heel spannend. Een weg die alsmaar doorloopt via Gaillere  (kerkje met st Jacobs venster), over de kleine rivier de Midou naar het plaatsje Bougue. Bougue heeft ook weer een mooi kerkje, en ook weer dicht. Na Bougue komen we op een fietspad dat helemaal doorloopt naar Mont-de-Marsan, en jawel hoor, dit is het bekende spoorwegpad, maar nu met fietsers.

Na een goede lunchpauze in de zon, gaat het helaas na half twee regenen. Voor  3 uur zijn we al bij de pelgrimsherberg, maar de winkel waar we de sleutel kunnen ophalen gaat pas om 4 uur open. Eerst maar even Mont-de-Marsan bekijken: donjon, kerk St Madeleine, bijzonder lavoir en samenvloeiing van de Douze en Midou in de Midouze.

De herberg is in een oud badhuis. Het ziet er netjes uit, maar de verwarming doet het niet en het is er erg koud. Tot onze verrassing is er al een vrouwelijke pelgrim, Paule, die vanmorgen uit Bougue vertrokken is. Later arriveren nog twee Duitse jongens op de fiets.

We gaan eten in een nabij gelegen restaurant dat een pelgrimsmenu serveert. De twee Duitse jongens sluiten zich bij ons aan.

1. Paul:
    7 april 2019
    Mooie foto’s!
  2. Annemarie:
    8 april 2019
    Conny, het is genieten van de foto's en de verhalen. Jaloersmakend lekker eten wordt er voor jullie gemaakt. En van zo'n geitje smelt je natuurlijk. Je blog is voor de thuisblijvers een ontspannend moment. Dank!