8-6-2025 Via Vezelay-Puy, Bourbon-Lancy - Saligny-sur-Roudon, 22 km (1460 km, 65 dg)

8 juni 2025 - Saligny-sur-Roudon, Frankrijk

Gisteravond hadden we weer een zalig veel gangen Frans diner bij onze gastvrouw Françoise. Goed glas wijn erbij. En leuke gesprekken.

Toen we vanmorgen wakker werden regende het met de belofte dat dat de hele ochtend zou duren. Daarom ruim de tijd genomen voor het ontbijt samen met Françoise. Heerlijke zelfgemaakte jam van allerlei vruchten waaronder vijgen.

Françoise is een heel zorgzame gastvrouw. Ik kreeg van haar zelfs een reiki behandeling en een klein potje tijgerbalsem voor mijn knie.

Toen we uiteindelijk afscheid namen en uitgezwaaid werden was het droog en dat bleef het ook! sMiddags zelfs volop zon.

Door een port lopen we Bourbon-Lancy uit en de helling af waarop het oude stadje is gebouwd.

IMG_20250608_090957670

IMG_20250608_091151609IMG_20250608_091609966_HDR

Niet lang daarna gaan we een bos in.

IMG_20250608_094349226IMG_20250608_095932193

Daarna volgt meer open terrein. Het landschap is hier duidelijk anders dan in de Morvan, heel licht glooiend met grotere landbouw percelen.

IMG_20250608_100814062

We komen even op een voi verte (fietspad) te lopen 

IMG_20250608_102939646

Daarna weer landbouw weggetjes 

IMG_20250608_113608140IMG_20250608_114257998_HDR

Bij Diou steken we de Loire over

IMG_20250608_121254207

En volgen een stukje het Loire kanaal

IMG_20250608_121744337

Na weer een bos naderen we Saligny-sur-Roudon en door de velden lopen we naar onze overnachting in het gehucht Les Sapins.

IMG_20250608_145849999 IMG_20250608_145843032

Saligny-sur-Roudon bezoeken we morgen. Vannacht slapen we op een paardenfokkerij van een Nederlands-Zwitsers stel. We worden heerlijk ontvangen met een biertje en we kunnen hier fijn mee eten.

Het was vandaag perfect wandelweer en een relatief makkelijke etappe.

Screenshot_20250608-164019

Screenshot_20250608-164224

Foto’s