Het wordt toch weer lente

16 maart 2020 - Groningen, Nederland

Het zijn onwerkelijke tijden. Voor veel mensen loopt het allemaal anders dan je ooit had kunnen denken. Ook voor mij.

In mijn laatste blog beloofde ik, op verzoek van mijn moeder, af en toe iets te bloggen vanuit Suriname, zodat ze een beetje mee kon genieten. Het liep allemaal heel anders. Al snel nadat ik in Suriname was kreeg ik het bericht dat de gezondheid van een heel dierbaar familielid snel achteruit ging. Halverwege mijn 3 weken Suriname ben ik voor de uitvaart heen en weer naar Nederland gereisd. Het was een heel mooie en warme uitvaart. Verdrietig, maar een mooi afscheid van een bijzonder mens, waarbij het bijzonder was om onze hechte familieband te ervaren.

Bij terugkomst in Suriname werd op het vliegveld mijn temperatuur gescand. De wereld raakte langzaam maar zeker in de greep van Covid-19. Desondanks heb ik een prima en zeer productieve tijd in Suriname gehad. Met een fantastisch team veel werk verzet, maar ook genoten van uitstapjes en lekker eten. Een paar foto's:

dolfijnplantage Rust en Werk

en zo veel lekker eten ...

Op 8 maart kwamen terug in Nederland, voordat Covid-19 Suriname bereikt had en het luchtruim gesloten werd. Maar in Zuid-Nederland was het virus al om zich heen aan het slaan en nog geen week later bereikte het ook Noord-Nederland. Dus nu werkt heet grootste deel van Nederland zoveel mogelijk thuis en proberen we ons zo min mogelijk te verplaatsen en andere mensen te ontmoeten. Terwijl een ander deel van Nederland keihard werkt in de zorg en ondersteunende diensten.

Maar ondertussen wordt het ook gewoon weer lente, zoals vorige week in het Friesche Veen:

Lente bij het Paterswoldse meerHet Friesche VeenLente in het Friesche Veen