28 sept 2019, dag 55: Abadin - Vilalba, 23 km (1084 km)

28 september 2019 - Vilalba, Spanje

Gisteravond met een Deen (met wie ik eerder mijn koffie deelde) een pelgrimsmenu gaan eten. Vanmorgen realiseerde ik me dat ik waarschijnlijk mijn sjaal (een dunne grote kleurrijke die ik ook gebruik als afscheiding als ik onderin een stapelbed lig) in het restaurant had laat liggen. Dus ging ik vanmorgen terug naar het restaurant, maar helaas was hij er niet. Weer terug naar het hostel om daar nog eens goed te kijken, maar helaas niet te vinden. Ik ben daar een beetje verdrietig om, omdat ik die sjaal ooit van mijn schoonmoeder heb gekregen en ik hem erg mooi vond.

De wandeling vandaag is licht heuvelend. Ik blijf steeds rond de 500m hoogte. Grotendeels op onverharde paden en mooie landelijke weggetjes. Als ik wegga is het nog geen 10 graden en erg mistig. Om 12 uur is het 13 graden en nog steeds mistig. Daarna trekt de mist weg, wordt het zonnig en aangenaam warm.
Als ik een klein uur onderweg ben haal ik een Amerikaans stel in dat ik al vaker gesproken heb. Zij wuiven al van ver naar me met mijn sjaal ! Ze hadden hem mee genomen uit het restaurant omdat ze dachten dat ik in dezelfde albergue als zij verbleef. De hele albergue weet nu dat ik mijn sjaal kwijt was. Steeds als ik gedurende de dag pelgrims tegen kom beginnen ze over mijn sjaal. Het is wel grappig dat je steeds weer dezelfde mensen tegen komt en ze steeds beter leert kennen. Overigens is het nog steeds zo dat ik meestal alleen loop en dan soms uren geen andere pelgrims zie.
Vandaag ook even met een Duits paar gebabbeld. Ze vroegen ook wat de QR code op mijn rugzak betekende. Na mijn uitleg gaven ze spontaan geld. Zo lief.
De route vandaag was erg mooi. Heel landelijk. Geen spectaculaire uitzichten, maar gewoon een fijne wandeling.
Na 8 km een koffiestop in een gezellig volle Albergue. Daarna nog 2 keer een korte pauze in de natuur. Nu ben ik in Vilalba. Het stadje heeft een aardige kerk en een oude toren. Vandaag is er een fiesta, dus muziek op het centrale plein met o.a. de Galicische doedelzak. Ook nog even snel brood gekocht, want morgen is het zondag.
Even geen zin om de foto's in de tekst te plakken. Dus zie onder.

1. Paul en Pauline:
    28 september 2019
    Wat een grappig verhaal over je sjaal! Fijn dat je ‘m terug hebt.
    Je zit alweer op 1061km. Zo stoer!
    Veel plezier, gezelligheid en succes met de ‘eindspurt!’
    Groetjes,
    Paul en Pauline
  2. Mieneke:
    28 september 2019
    Connie, wat fijn dat je sjaal terug is.
    Soms ben je gehecht aan dingen.
  3. Corry Arts:
    29 september 2019
    Wat vervelend nu ,mijn berichtje is gisteren niet aan gekomen bij jou. Ik had zo zitten genieten, het was of ik mee liep. Dat kwam ook door die mooie foto's. Wat is de natuur toch mooi. Veel succes vandaag en ook mooi weer. Liefs
  4. Annemarie:
    29 september 2019
    He Conny, wat nog ontbreekt is een plaatje van de bijzondere sjaal ;). Je bent goed op pad, een echte aanhouder wint mentaliteit.