Stevenson dag 7: Abdij Notre-Dame-de-Neige - Chasserades, 15 km

28 juni 2021 - Chasseradès, Frankrijk

Vandaag een korte etappe na de grote inspanning van gisteren. Het is bewolkt en er staat een fris windje. We dalen door het bos af naar La Bastide.

Op weg naar La Bastide

Als we in het dorp aankomen begint het zacht te regenen. We kopen brood en bananen en drinken koffie met een chocolade broodje bij de plaatselijke supermarkt annex café. Als we verder lopen is het weer droog.

We kruisen de spoorbaan met bijzondere overwegbomen. Automobilisten moeten op een bel drukken om ze te openen, wandelaars mogen door een klaphekje zo oversteken. Wel natuurlijk uitkijken voor de trein die hier twee keer per dag passeert.

Instructies spoorwegovergang La BastideUitkijken bij de spoorwegovergang in La Bastide

We klimmen weer het dal van de Allier uit, een heel lange klim tot een hoogte van 1300 meter.

Op weg naar het windmolenpark

Bijna boven staat een picknick bank. We pauzeren kort want het dreigt te gaan regenen. Bovenop de berg passeren we een hele rij grote windmolens voor we weer mogen afdalen.

Enorme windmolens (en dreigend weer)

Vanaf La Bastide hebben we dan voortdurend op een breed onverhard pad door een wat saai bos gelopen.

Een wat saai breed onverhard pad

Pas bij de afdaling weer een mooi uitzicht. We lunchen in de berm.

Afdalen naar Chasserades

We dalen verder af. Bij een gehuchtje staat een leuke vogelverschrikker.

Stevenson vogelverschrikker

Daarna zijn we al snel vlak voor Chasserades waar we van de route af gaan naar de gite d'etape Sous le Bois de Jade. We zijn er veel te vroeg en gaan buiten het hek op een boomstam zitten. Het bord zegt namelijk dat ze pas om 15:30 open gaan, maar al snel komt de eigenaar ons halen zodat we in een zitje op het terrein met huisjes kunnen gaan zitten (met een biologisch biertje!).

Ons huisje:

Ons huisje op Sous le Bois de Jade

's Avonds weer een gezellige gezamenlijke maaltijd.